lördag 6 november 2010

Buda o Pest o Mittemellan

Dåligt med inlägg på sistone, tappade inspirationen för ett tag, men Iamback! SPA Weekend på ön Margitze i Donau kan varmt rekommenderas. Varma/kalla bad, "stengång", behandlingar för din kropp och själ ger vitamininjektion för att möta nordens kalla o mörka tid...

Sen att vandra runt bland sevärdheter, god mat o shopping hör till för ytterligare tillfredställelse...! I denna affär som fullständigt svämmades över av prylar fanns också massor av julsaker o annat(maskerad, någon?) Det var för övrigt i denna affär som uppstoppade katterna o andra djur låg instuckna överallt. Huuvvaa va äckligt! Det blev inget köp, kan inte stödja en sån affär... Däremot fanns mycket annat fint att köpa!
Fick låna en väska till o ÄNDÅ hade jag bara halvfylld väska dit! Tyvärr ingen Bronshäst denna gång heller, men ger anledning att återkomma! Jag spenderar gärna mina pengar i ett land som kämpar i krisens spår-de är ju såå tillmötesgående och hjälpsamma!!
På tal om de uppstoppade katterna - igår var jag i Göteborg och gick in i en helskum affär som bland annat sålde stenar. Vad konstigt det är - ibland kan man bara känna obehag när man går in i ett rum, så kände jag här, mörkt, obehagligt, påträngande och inte välkomnande öht. Och vad såg jag längst in? En uppstoppad katt!
Jag kommer inte att gå dit igen.
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar